A “fekete nyelv” valós probléma, ez okozhatja a betegséget

Mi okozza a nyelv elfeketedését? Most minden kiderül erről a rendellenességről!

A "fekete nyelv" valós probléma, ez okozza a betegséget

Az emberi szervezet sokszor megdöbbentő változásokra képes. Most is egy ilyen rendellenességről lesz szó, ami sokakat elborzaszthat. Most a fekete nyelv nevű betegség kerül terítékre, amit a nyelv papilláinak (ízlelőszemölcseinek, illetve – bimbóinak) jóindulatú elburjánzása okozhat. Az okok mögött bizonyos gyógyszerek mellékhatásai, vagy az erős dohányzás állhat.

A fekete, lilás színért a vér nem megfelelő oxigénszintje lehet a felelős, de a szájhigiénia hiánya is szerepet játszhat a probléma kialakulásában, mivel ezek az ízlelőbimbókon megtelepedő gombás, bakteriális fertőzések sötét árnyalatot adnak ezen ízlelőszervnek.

Igaz, hogy ritka problémáról van szó, de elvileg bárkinél kialakulhat. Dr. Yasir Hamad, a Washington University School of Medicine in St. Louis professzor-asszisztense egy 55 éves nő fekete nyelvéről közölt írást a New England Journal of Medicine nevű lapban, amelyben beszámol arról, hogy az asszony minocyline nevű antibiotikumot szedett szájon keresztül egy hétig, majd utána azzal kereste fel az orvosát, hogy émelyeg, és a nyelve egyre inkább kezdett befeketedni.

A jó hír az, hogy a fekete nyelv nevű probléma kezelhető, így amikor az orvosok megváltoztatták az asszony gyógyszerét, a nyelve is helyrejött.

Ha érdekelnek további cikkeink, csatlakozz a Filantropikusok csoportunkhoz! , vagy kövess minket a Pinteresten, vagy az Instagrammon.


Ha tetszett a cikk, nyomj egy Like-ot is.






Comments Closed

Top